طراحی برچسب برای محصول

طراحی لیبل محصول

طراحی لیبل محصول


هر محصول برای وارد شدن به بازار باید دارای اطلاعاتی برای آگاهی مشتری باشد که عموما در بیشتر محصولات این اطلاعات از طریق برچسب کالا از تولید کننده به مصرف کننده انتقال پیدا می‌کند. داشتن ظاهر جذاب و شکیل برچسب‌ها می‌تواند سبب جلب نگاه مشتری به کالا شود؛ به همین دلیل طراحی برچسب برای محصول بسیار مهم است و یکی از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای نمود. ما در این نوشته از سایت به بررسی نکات مربوط به طراحی برچسب محصول پرداخته ایم، اگر در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید ما را تا انتها همراهی کنید.

طراحی برچسب کالا چیست؟

همانطور که می‌دانید تمامی محصولات برای ارائه به بازار دارای بسته‌بندی هستند، گاهی برخی از بسته‌بندی‌های محصولات بنا به دلایل مختلفی امکان چاپ ندارند، بنابراین این محصولات برای مشخص نمودن برخی از اطلاعات نیازمند به برچسب خواهند بود. همه برچسب‌هایی که روی محصولات نصب می‌شوند برچسب یا لیبل کالا نامیده می‌شوند. برچسب‌های روی محصولات غذایی، برچسب روی جعبه ها، برچسب روی مواد آرایشی و بهداشتی، برچسب روی مواد شوینده همگی از دسته برچسب کالا بشمار می‌روند.

چطور برای محصول برچسب طراحی کنیم؟

برای طراحی برچسب محصول راه‌های زیادی وجود دارد، استفاده از سایت‌های طراحی آنلاین، بهره گیری از خدمات مراکز چاپ و یا سفارش دادن به طراحان گرافیک همگی راه‌هایی هستند که می‌توان از طریق برای طراحی برچسب اقدام کرد. سایت‌های طراحی آنلاین مسلما دارای محدودیت‌هایی هستند و بنظر گزینه مناسبی برای طراحی برچسب کالایی که قرار است به بازار وارد شود مناسب نمی‌آید، سفارش طراحی برچسب به مرکز چاپ مورد نظر ما می‌تواند بهترین گزینه باشد. ما در گروه جی‌زی لیبل می‌توانیم مشتریان را برای طراحی انواع لیبل، برچسب محصول و استیکر مشاوره دهیم تا شما بتوانید بسته به نیاز کسب و کارتان بهترین گزینه را برای بسته‌بندی محصولاتتان انتخاب کنید.

دلیل اهمیت طراحی برچسب محصول

گاهی محصولات ممکن است به دلیل تولید کم و یا تولید در کارگاه‌های خانگی دارای بسته‌بندی خاصی نباشد، بنابراین یک طراحی برچسب منحصربه فرد می‌تواند جعبه محصول شما را به توضیحات و لوگو مورد نظرتان مزین کند و همین امر می‌تواند سبب ترغیب مشتری برای خرید کالا شما شود. برخورداری از یک برچسب کالا شکیل در فروش محصولات شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت، و همین دلایل هستند که اهمیت طراحی برچسب را برای محصولات بالا می‌برند. علاوه بر این داشتن یک برچسب محصول خاص و منحصر به فرد در بلند مدت می‌تواند به عنوان یک عامل معرف برای کالا یا برند شما نیز باشد.

طراحی برچسب برای محصول

نکات مهم در طراحی لیبل

  • برای طراحی برچسب کالا باید به نکات ویژه‌ای توجه داشت، به همین دلیل انتخاب یک فرد طراح ماهر در این زمینه بسیار مهم است. در این قسمت به برخی از نکاتی که باید در طراحی برچسب محصول به آن‌ها توجه شود اشاره می‌کنیم.
  • تناسب طراحی برچسب با محصول: یکی از نکات و اصول طراحی صحیح تناسب داشتن طرح لیبل با محتوای داخلی بسته‌بندی است، تناسب نداشتن طرح برچسب با نوع محصول می‌تواند بازخورد منفی را برای کسب و کارتان داشته باشد.
  • استفاده از رنگ‌بندی جذاب: با استفاده از رنگ‌ها می‌تواند اطلاعات خاصی را به مشتری رساند، بنابراین سعی کنید هنگام سفارش طراحی به رنگ‌ها توجه ویژه‌ای کنید. برای مثال یک محصول خوراکی با طعم توت فرنگی را در نظر بگیرید که می‌توان برای تثبیت در ذهن مشتری برای آن از لیبل صورتی استفاده کرد و این نشان دهنده طعم برای مصرف کننده خواهد بود.
  • استفاده از لوگو تجاری: حتما اگر برای برندتان لوگو و یا نشان تجاری دارید از طراح برچسب بخواهید که در لیبل از لوگو نیز استفاده کند.
  • داشتن اطلاعات دقیق: شما باید به عنوان یک عرضه کننده همه اطلاعاتی که مشتری نیاز است بداند را روی برچسب.
  • برای طراحی لیبل دیجیتال حتما باید یک متخصص طراح این کار را انجام دهد تا از تجربه، دانش و خلاقیت خود برای بهترین و مناسب ترین طرح را مورد استفاده قرار دهد.

هزینه طراحی برچسب محصول

در رابطه با هزینه‌های طراحی برچسب باید بدانید که هزینه‌ها بر اساس نوع طراحی که شما سفارش می‌دهید متفاوت است. برای مثال مسلما شما اگر برای برچسب بخواهید طراحی نام یا برند انجام دهید هزینه بالاتری را نیز باید پرداخت کنید. اما بطور کلی می‌توان هزینه طراحی ساده بدون طراحی نام یا لوگو و نشانی را مبلغی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مشخص نمود. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های طراحی می‌توانید با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

برای دریافت مشاوره و سفارش فوری کلیک کنید.
مکالمه را شروع کنید
جهت دریافت پشتیبانی و مکالمه با ما در نرم افزار Telegram روی دکمه زیر کلیک کنید.
در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.